24 de școli din Caraș-Severin au fost dotate cu echipamente de ultimă generație prin PNRR

dotari scoli

În luna decembrie a acestui an au fost derulate achiziții, pentru anul 2022, în 24 de unități școlare, din cele 33 selectate la nivelul județului Caras-Severin, achiziții pentru dotarea cu echipamente software & hardware a Claselor Inteligente și Platformă Digitală de Management Școlar cu Catalog Electronic, display-ere interactive, laptopuri, table inteligente, cu scopul de a transforma sălile de curs tradiționale in săli de învățare SMART, pentru a susține elevii în a deprinde abilități de învățare digitală, pentru a susține profesorii în aplicarea de noi metode de predare dar si pentru a implementa cele bune practici de educație digitală, făcând ca procesul de predare-învățare să fie unul integrant. 

Proiectul este finanțat prin Inspectoratul Școlar Județean Caras-Severin de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei 15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență al României ( PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii- 14. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.

  Carina Pristavu, inspectorul general al ISJ Caraș-Severin spune că prevenirea părăsirii timpurii a școlii este considerată ca fiind deosebit de importantă, pentru a combate consecințele negative ale sărăciei și excluziunii sociale asupra dezvoltării copilului si de aceea a fost si este o preocupare importanta a Inspectoratului Școlar Județean Caras-Severin, acestea incluzând Strategiei de prevenire a abandonului școlar ca ţintă prioritară în Planul managerial al Inspectoratului Școlar Județean Caras-Severin. „Printre demersurile făcute se numără,  realizarea, prin instituțiile abilitate , a unor studii şi cercetări anuale având  la bază datele nominale privind elevii aflaţi în risc de părăsire a sistemului de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ pentru a fundamenta decizii de politică educaţională orientate spre prevenirea şi diminuarea abandonului şcolar, oferirea unei diagnoze privind cauzele de manifestare a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, identificarea factorilor care generează o rată scăzută de retenţie a elevilor în sistemul şcolar, identificarea unor măsuri eficiente privind prevenirea şi combaterea abandonului, evidenţierea riscurilor asociate acestui fenomen, a consecinţelor negative ale practicilor pasive, nonintervenţioniste , analiza situaţiilor de risc de părăsire timpurie a şcolii prin implicarea activă a Comisiei Judeţene de prevenire a abandonului şcolar şi colaborarea cu directorii unităţilor de învăţământ şi autorităţile locale, consilierea managerială a unităţilor de învăţământ pentru întocmirea unor planuri operaţionale de prevenire şi reducere a abandonului şcolar, monitorizarea continuă a frecvenţei şcolare“, a mai declarat Pristavu. 

Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, care va include 3 ani școlari, respectiv septembrie 2022 – septembrie 2025. Proiectul are ca scop  prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământ secundar inferior- gimnazial la învățământ secundar superior- liceu sau învățământ profesional și tehnic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × 4 =