Consiliul Local Reșița a aprobat proiectul de hotărâre pentru aducerea acasă a două locomotive fabricate în municipiu
Consiliul Local al Municipiului Reșița a aprobat ieri proiectul de hotărâre prin care urmează să fie transferate în oraşul de pe Bârzava Locomotiva cu Abur seria 230.132, fabricată la Uzinele de Fier și Domeniile din Reșița în anul 1932 și Locomotiva cu Abur seria 150.282, ultima locomotivă fabricată pentru România în anul 1960 la Uzinele reșițene.
Reșițeanul Bogdan Miele, cel care s-a zbătut ca cele două locomotive să ajungă din nou la Reșița spune că: „Pe această cale aducem mulțumiri domnului Popa Ioan, primarul Municipiului Reșița și tuturor factorilor decizionali pentru că au înțeles importanța salvării patrimoniului feroviar fabricat în Uzinele reșițene“.
Istoricul Locomotivei cu Abur seria 230.132
La data de 14 noiembrie 1932 a fost livrată de uzinele de Fier și Domeniile din Reșița către Depoul Brașov. La 26 martie 1940 este transferată către Depoul Teiuș, iar de aici, la 10 septembrie 1940 este repartizată Depoului Cluj.La 1 decembrie 1940, în urma tratatului Ribbentrop – Molotov, locomotiva este evacuată de la Cluj, la Depoul Brașov.Pe 1 februarie 1946 este reparată la Atelierele Grivița București, fiind repartizată apoi la Depoul Ploiești.La 19 aprilie 1947 de la Depoul Ploiești este repartizată la Depoul Bârlad, iar de aici, la 10 august 1947 este transferată la Depoul Iași. La 1 martie 1952 este transferată de la Depoul Iași, la Depoul Galați, fiind transferată la 18 iunie 1966 la Depoul Bacău. De aici, la 22 mai 1968 este transferată la Depoul Ploiești. La data de 13 noiembrie 1976 a fost retrasă din serviciu la Depoul Ploiești. Ultimul tren remorcat a fost tr. 3336 Târgoviște – Ploiești Sud, fiind condusă de mecanicul Cosac Gheorghe și fochistul Ifrim Gheorghe.Din construcție și până la retragerea din serviciu a parcurs 1 706 044 km ( la aceștia se vor adăuga km necunoscuți, parcurși in perioada 1 noiembrie 1940 – 31 mai 1941 și 1 februarie – 30 iunie 1945).Pe parcursul activității sale a efectuat un număr de 23 de reparații programate în atelierele reparatoare sau în depouri.
Istoricul Locomotivei cu Abur seria 150.282
A fost fabricată la Combinatul Metalurgic din Reșița în anul 1960, fiind ultima locomotivă realizată pentru piața românească, uzina trecând la fabricarea de motoare pentru Locomotivele Diesel. La momentul fabricării, Locomotiva seria 150.282 îngloba cele mai noi și moderne dispozitive și instalații ale industriei constructoare de mașini din Reșița.