Dr. Gheorghe Borcean şi-a prezentat raportul la final de mandat

gheorghe borcean 3

După şedinţa de lucru de săptămâna aceasta a Consiliului Local Caransebeş, managerul interimar al spitalului, dr. Gheorghe Borcean, a prezentat presei un scurt bilanţ de activitate, atât al perioadei cât a condus unitatea medicală, cât şi al celei de preaviz.

„Nu aţi văzut şi nu aţi auzit în vremea aceasta ştiri picante despre spital, nici despre conflicte între manager şi personal, sau între spital şi Consiliul Local. Nici proiecte măreţe, utile poate, dar în bună măsură idealiste. Eu ştiu, din îndelungata mea experienţă, că decizia managerială nu se potriveşte întotdeauna cu situaţia de la patul bolnavului. Am reconstruit calm şi fără eforturi armonia în spital şi în relaţia cu Primăria, Consiliul Local şi Consiliul de administraţie al spitalului. Când spitalul a fost nominalizat prin OMS ca şi suport COVID, s-au declarat 50 de paturi COVID. Între timp, am lucrat delicat, fără convulsii, ajungând mai întâi să acoperim 100 de paturi, apoi 127 de paturi COVID. Dacă în primele trei, patru săptămâni de la declanşarea Stării de urgenţă aveam cel mult 15 pacienţi COVID, în ultimele decade avem în medie un număr de 110 pacienţi pozitivi şi suspecţi. Toţi medicii, fără excepţie, s-au reorganizat în echipe de lucru permanente, ca să poată acoperi atât activitatea COVID, cât şi cealaltă patologie. Nu am refuzat niciun pacient COVID sau NON-COVID. La fel s-a reorganizat şi celălalt personal. Da, spitalul nostru este sub o mare presiune epidemiologică medicală, socială, materială şi chiar mediatică”, a spus dr. Gheorghe Borcean.

Managerul interimar al spitalului din Caransebeş a ţinut să precizeze că e extrem de greu să se lucreze în condiţii de risc epidemiologic permanent, şi e greu de imaginat ce înseamnă pentru un medic, asistentă sau infirmieră să intre în sectorul COVID – echipare completă, izolare, dezinfecţie – şi să lucreze şi să stea împreună cu 20 până la 40 de pacienţi pozitivi, sau impactul profesional, răspunderea profesională şi juridică, dar mai ales impresia umană dezastruoasă lăsată asupra cadrelor medicale de situaţia nefericită în care se află semenii lor bolnavi.

„Nu vreţi să ştiţi cu ce încărcătură negativă plecăm acasă la familiile noastre după turele prelungite, cu ce precauţii ne purtăm acasă şi în oraş, pentru a nu-i contamina pe cei dragi nouă. În aceste condiţii, nu am constatat fapte majore de indisciplină, de absenteism, de fugă de răspundere sau de neglijenţă, noi acolo am refăcut o echipă! În vremea aceasta, s-au îmbolnăvit câţiva medici, câteva asistente, personal auxiliar şi bolnavi, de COVID. Toţi au trecut peste aceste momente cu bine, discret şi fără pierderi de vieţi. Colegii noştri lucrează din nou. Era inevitabil, şi se va întâmpla la fel şi în continuare”, a adăugat managerul interimar al spitalului.

Dr. Gheorghe Borcean a mai declarat că nu a luat nicio decizie de unul singur, ci împreună cu directorul medical, directorul economic, cu cei de la Resurse umane, de la Juridic, Achiziţii, cu şefii de secţii, cu medicii care au fost de gardă, sau cu cei de la Farmacie.

Managerul unităţii medicale a mai precizat că a fost prezent în spital la orice oră, făcând gărzi la rând cu colegii săi, consultând şi operând pacienţi COVID şi NON-COVID.

„La preluarea mandatului, am găsit un spital cu 14 milioane de lei datorii. La sfârşitul lunii septembrie, vor mai rămâne cel mult 10 milioane de lei datorii, prin compensare ANAF cu datoriile firmelor creditoare, prin sume obţinute legal de la Casa Judeţeană şi cea Naţională de Pensii, şi printr-o donaţie de la SC Hidroelectrica. În acest fel, am stins o parte din datoriile vechi ale spitalului şi putem din nou achiziţiona medicamente şi materiale. Acestor sume li se adaugă cei 470.000 de lei recent repartizaţi nouă de către Consiliul Local Caransebeş (prin rectificarea bugetară din 22 septembrie – n.r.). Şi vreau să vă mai spun două lucruri. Spitalul are banii necesari pentru salarii şi funcţionare, are şi banii pentru sporurile legale. La începutul Stării de urgenţă, prin Decret Prezidenţial, s-au angajat pe perioadă determinată aproximativ 50 de persoane – medici, asistente, alt personal. Acestora le expiră contractele zilele acestea. Îi rog pe domnii consilieri locali să înţeleagă necesitatea imperioasă a prezenţei lor în continuare, pe perioada riscului epidemiologic şi a Stării de alertă, şi să fie de acord cu reangajarea acestora în condiţiile legii”, a adăugat Gheorghe Borcean.

3 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eleven + nineteen =