Inspectoratul General de Aviaţie este interesat de Aeroportul Caransebeș

aeroport caransebes

Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General de Aviație este interesat de preluarea în administrare a unor imobile situate în Caransebeș, pe Str. Aeroportului, nr. 1, astfel încât în şedinţa de guvern de joi, 14 mai, a fost introdusă pe ordinea de zi o Notă privind transmiterea unei cereri către Consiliul Județean Caraș-Severin, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unor imobile din domeniul public al județului Caraș-Severin în domeniul public al Statului, în vederea constituirii dreptului de administrare în favoarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul General de Aviație, pentru funcționarea Unității Speciale de Aviație Caransebeș.

Demersul este justificat de faptul că, în imobilele sus-menționate își desfășoară activitatea, în prezent, Unitatea Specială de Aviație Caransebeș.

Activităţile privind înfiinţarea şi operaţionalizarea Unităţii Speciale de Aviaţie Caransebeş au demarat la începutul anului 2013, iar eforturile depuse de conducerea MAI, precum şi disponibilitatea administraţiei publice locale și județene au condus la realizarea, în termenul prognozat, a unei importante direcţii de acţiune prevăzute în Planul de implementare a Strategiei dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010-2020, adoptată prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării din septembrie 2010, care se referă la „continuarea procesului de operaţionalizare a unităţilor teritoriale existente şi înfiinţarea etapizată a structurilor de aviaţie subordonate Inspectoratului General de Aviaţie la Craiova şi Timişoara/Caransebeş, coroborată cu derularea procedurilor de achiziţie de aeronave, care să asigure intervenţia structurilor de aviaţie, în timp operativ, la nivel naţional” se mai arată în Nota MAI.

Prin înfiinţarea structurii de aviaţie s-a asigurat acoperirea aeriană a zonei de Sud-Vest a ţării, a frontierei externe terestre şi fluviale a Uniunii Europene dintre România şi Serbia, precum şi a zonelor greu accesibile, în care, datorită configuraţiei reliefului, intervenţiile operative în situaţii de urgenţă cu alte mijloace sunt lipsite de eficienţă.

Repartizarea regională a unităţilor speciale de aviaţie a avut că principale argumente dezvoltarea socio-economică a zonei de operare, acoperirea distanţelor aeriene şi terestre, precum şi rază de acoperire variabilă a elicopterelor în cadrul zonelor de intervenţie în funcţie de timp (cca 15 minute), de anotimp, condiţii meteo, relief etc.

„Urmare a discuțiilor purtate cu reprezentanţii autorităţii publice județene, Consiliul Județean Caraș-Severin și-a exprimat acordul de principiu pentru transmiterea unor imobile (teren şi clădiri), din domeniul public al judeţului Caraș-Severin în domeniul public al Statului, în vederea constituirii dreptului de administrare în favoarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul General de Aviație, pentru funcționarea Unității Speciale de Aviație Caransebeș” arăta ministrul Marcel Vela în Nota aflată pe ordinea de zi a ședinței de guvern.

Astfel, pentru funcționarea Unității Speciale de Aviație Caransebeș, ar urma să se adauge două loturi de teren, în suprafaţă de 6.021 mp şi 8.777 mp, şi un altul în suprafaţă de 10.682 mp şi patru construcţii – Hangar, Sediu comandament, Magazie și Pichet pază.

5 1