Mihai Minea, director adjunct la Transal Urbis: „Noi plătim până şi apa de ploaie!”
Miercuri, 20 martie, a avut loc anunţata Adunare Generală a Acţionarilor de la SC Transal Urbis SRL Caransebeş, în cadrul căreia Mihai Minea a fost numit director adjunct al societăţii, preluând atribuţiile directorului Ovidiu Chimigeriu până la revenirea acestuia din concediu medical. Hotărârea a fost luată deoarece, în ultima şedinţă a Consiliului Local Caransebeş, s-a schimbat raportul de forţe în Consiliul de Administraţie al SC Transal Urbis, prin numirea lui Ion Bădeţ în locul liberalului Toma Tămăşilă social-democraţii deţinând acum majoritatea.
În chiar prima zi, Mihai Minea, care este şi el liberal şi până la această dată a fost şef Serviciu colectare gunoi menajer în cadrul SC Transal Urbis SRL, a susţinut o conferinţă de presă alături de primarul municipiului, Felix Borcean.
Mihai Minea a ţinut să sublinieze că tot ceea ce a făcut până acum şi va face în continuare este doar în interesul municipiului Caransebeş. „Fac acest lucru fiindcă pentru mine prioritară este onestitatea faţă de concetăţeni, faţă de echipa din care fac parte, aceea a Partidului Naţional Liberal, aşa cum legal ne-am reunit după fuziunea cu Partidul Democrat, şi vreau să fac parte şi de acum înainte din această echipă. Nu pot însă să stau pasiv când văd că se întâmplă anumite lucruri, respectiv că, la începutul mileniului al treilea, libertatea noastră într-o astfel de organizaţie este fie să ascultăm de liderul maxim, fie putem pleca… Revenind la subiectul Transal Urbis, pentru că toate rezultatele pe care le-am obţinut de-a lungul vieţii s-au datorat lucrului în echipă, şi am adunat experienţă în toţi aceşti ani de activitate, am acceptat propunerea colegilor din PSD. Probabil că tocmai experienţa mea i-a determinat pe aceştia să mă propună pentru această funcţie, funcţia de director adjunct, care nu periclitează poziţia colegului meu liberal Ovidiu Chimigeriu, care este director. Există însă suspiciuni rezonabile că o anumită parte a conducerii Transal merge cu managementul de la defectuos către o altă latură care nu e treaba mea să o descopăr sau să o analizez, ci să încercăm să o îndreptăm. Vreau totuşi să amintesc comportamentul doamnei Călţun (director economic la Transal – n.a.), care efectiv ne-a dat afară din societate, inclusiv pe membrii Adunării Generale a Acţionarilor”, a spus Mihai Minea.
Directorul adjunct al SC Transal Urbis SRL a mai adăugat că lipsa de experienţă a lui Ovidiu Chimigeriu şi aruncarea lui într-o funcţie cu care avea doar în mică măsură legătură i s-a părut hazardată. În ceea ce priveşte gestionarea proastă şi situaţia în care se află în momentul de faţă societatea Transal, care este „pe muchie de cuţit”, Mihai Minea a declarat că toate se datorează activităţii directorului economic Ionela Călţun.
Referindu-se la „suspiciunile rezonabile” despre care a amintit, directorul adjunct a spus că e vorba de transportarea gunoiului în diverse locaţii – Horezu, şi Oradea –, care erau departe, şi abia mai târziu la Drobeta Turnu Severin, la preţul de 7 lei/km, tariful fiind acelaşi şi când maşina se întorcea goală. Un alt aspect sesizat se referă la faptul că firmele care asigurau transportul deşeurilor primeau şi motorină de la Transal, explicaţia fiind că aceasta va fi decontată, cu toate că societatea nu avea posibilitatea de a vinde produse petroliere.
„În plus, s-a făcut un contract cu Green Ecobauer Reşiţa, cu o penalitate de 0,5 la sută pe zi. Poate cămătarii mai practică astfel de penalităţi. S-a semnat cu ochii închişi. Mai mult decât atât, în loc să se plătească factura la vremea respectivă, s-a plătit parţial, era vorba de 116.000 de lei, iar ulterior, din 2016, nu s-a mai plătit nimic. La 0,5 la sută pe zi penalitate, sunt 500 de lei pe zi, iar la atâtea zile, e vorba de mai mult de jumătate de milion de lei, care vor trebui să se ducă acolo. Am pierdut procesul şi nu cred că mai avem vreo cale de atac. Contractul a fost semnat înainte de a veni Ovidiu Chimigeriu la conducerea societăţii”, a mai spus Mihai Minea.
Întrebat dacă, cu un management mai eficient, tariful la gunoi ar putea să scadă la Caransebeş, directorul adjunct a răspuns că cea mai bună variantă e trasportarea gunoiului cu utilajele societăţii la Deponeul Lupac, atunci când acesta va deveni operaţional. „Dacă vom intra în sistemul ADI Intercom, din care noi nu facem parte decât parţial, atunci costurile vor fi foarte mari, pentru că sunt costuri de transport mari, şi atunci, cu maşinile noastre, ne-ar costa mai puţin. Scăderea tarifului la gunoi pentru oamenii care vor să participe la acest program important pentru oraş este să facem colectare selectivă, care ne-ar aduce şi nişte bani în plus, chiar dacă nu mulţi. Am propus să luăm de la SIF Oltenia halele din spatele Carometului, care sunt acoperite, şi acolo putem depozita gunoiul, putem să facem şi o staţie de sortare a deşeurilor colectate selectiv, în care putem să valorificăm ceea ce facem. Dar există şi lucruri mai importante, cum ar fi ofertele de diverse staţii din Franţa. Dar astea sunt lucrurile de discutat dacă vrem să facem un pas în plus. De exemplu, colectarea, chiar la Turnu Severin, se face la tonă, la noi se face la metrul cub cu cetăţenii, dar tona înseamnă şi apa de ploaie care cade peste gunoi. Noi plătim până şi apa de ploaie! Şi orice bănuţ înseamnă, pentru comunitatea locală, foarte mult”.