Nouă profesori din Caraş-Severin sunt primii mentori de dezbateri, oratorie şi retorică

training future citizens 2.0 Caras Severin

În cadrul proiectului „Future Citizen 2.0”, primul proiect educațional de anvergură națională în care liceeni din zonele rurale și medii defavorizate și profesorii lor primesc, timp de cinci luni, susținere, resurse și mentorat pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică, nouă profesori din judeţ s-au specializat în arta oratorică.

Aceştia sunt primii mentori de dezbateri și vor ghida, la rândul lor, aproximativ 50 de liceeni din școlile din care fac parte pentru a deprinde abilități de persuasiune, analiză argumentativă, gândire critică și cunoștințe despre valori democratice. Școlile înscrise în program sunt: Liceul Tehnologic „Mihai Novac” (Oravița), Colegiul Tehnic Resița (Resița), Liceul Tehnologic „Decebal” (Caransebeș), Liceul Tehnologic ,,Sfantul Dimitrie „(Teregova), Liceul Tehnologic „Clisura Dunării” (Moldova Nouă). Proiectul, desfășurat în parteneriat cu Funky Citizens, este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii, iar 100 de dascălidin nouă judeţe au participat la cursurile de perfecţionare.

Emanuel Beteringhe, președinte executiv al ARDOR, declară despre Future Citizens 2.0 că: „Este o bucurie să vedem cu ce deschidere și entuziasm au venit peste 100 de profesori din licee cu multe dificultăți și puține resurse, în timpul lor liber, pentru a învăța despre dezbateri și pentru a adăuga în ‘tolbă’ un instrument suplimentar cu care să poată face diferența în viețile, de multe ori dificile, ale tinerilor cu care lucrează. Vedem dorința ca abilitățile deprinse din dezbateri și din educația democratică și civică să se răspândească la cât mai mulți liceeni și să-i ajute să devină cetățeni activi și informați. Ne bucurăm să putem lucra cu astfel de dascăli și promitem să facem lucruri care să ajute generațiile tinere din România”.

3 1