Primăria Reșița prelungește perioada de depunere a proiectelor de bugetare participativă
Primăria Reșița prelungește perioada de depunere a proiectelor în cadrul bugetării participativă, dar și cea de înscriere în Consiliul Bugetării Participative, ca urmare a interesului crescut pe care cetățenii l-au manifestat față de acest proces, dar și ca urmare a dorinței de a da posibilitatea cât mai multor proiecte de a ajunge în atenția publicului.
Noul termen pentru depunerea proiectelor și pentru înscrierea în CBP este 15 ianuarie 2024, urmând ca restul calendarului procesului să fie decalat. Perioada de depunere a proiectelor va fi urmată de verificarea eligibilității acestora, în a doua jumătate a lunii ianuarie 2024, iar prima jumătate a lunii februarie 2024 va fi dedicată votului din partea cetățenilor.
Bugetarea participativă este un proces prin care ideile și inițiativele cetățenilor Municipiului Reșița se transformă în proiecte derulate de către administrația publică locală pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală. Procesul presupune asumarea de către societatea civilă a unui rol de participant activ în definirea și abordarea problemelor comunității. Anul acesta, administrația publică pune la dispoziția cetățenilor 1 milion de lei din bugetul local asupra cărora au ocazia să decidă depunând și votând proiecte din două mari categorii: mobilitate urbană și amenajarea spațiului public.
Proiectele se pot depune pe platforma procesului de bugetare participativă, iar pentru a face acest lucru, cetățenii trebuie să își creeze un cont în platformă, să strângă un număr de 30 de semnături pentru proiectul lor și să completeze informațiile cerute legate de proiecte. În perioada următoare, Primăria Municipiului Reșița va oferi sprijin persoanelor care vor să depună proiecte, inclusiv prin organizarea unor ateliere pentru cei interesați în perioada 7-8 decembrie 2023, la sediul Primăriei. Totodată, pentru cei care își doresc să facă parte din Consiliul Bugetării Participative, sunt invitați să trimită CV-ul lor, însoțit de declarația de conflict de interese la adresa de mail bugetareparticipativa@primariaresita.ro.
Pentru mai multe informații, dar și pentru orice nelămurire cu privire la procesul de bugetare participativă, ne puteți contacta pe cele două adrese de suport: bp@ras.org.ro / bugetareparticipativa@primariaresita.ro
Noul calendar de bugetare participativă:
25 octombrie -14 noiembrie 2023
(1) Informarea societății civile privind introducerea bugetării
participative și realizarea unor parteneriate pentru promovarea
procesului;
(2) Apel deschis pentru membri Consiliului Bugetării Participative
din partea societății civile;
(3) Mediatizare pe toate canalele de comunicare, cu precădere în
social media, și în spații publice a lansării procesului de bugetare
participativă;
Depunere: 15 noiembrie 2023 – 15 ianuarie 2024
(4) Promovarea etapei de colectare a adeziunilor pentru proiecte la
nivel de cartier prin întâlniri auto-organizate de cetățeni, dar și
prin întâlniri facilitate de Consiliul Bugetării Participative;
(5) Depunerea candidaturilor membrilor Consiliului Bugetării Participative
din partea societății civile și tragerea la sorți a celor înscriși,
prin depunere de candidatură după parcurgerea anexei 5;
(6) Depunerea propunerilor pe platforma online și la sediul
Primăriei, pentru cetățenii care au nevoie de asistență;
Verificare proiecte depuse: 16 ianuarie – 26 ianuarie 2024
(7) Verificarea eligibilității și feedback pentru clarificarea și
completarea și/sau corectarea propunerilor, soluționarea
contestațiilor posibile privind eligibilitatea la dezbateri publice
ale Consiliului Bugetării Participative;
Votare proiecte depuse: 27 ianuarie – 15 februarie 2024
(8) Votul pentru cele două categorii și publicarea listei cu
proiectele câștigătoare;
(9) Realocarea eventuală a bugetului în ipoteza în care proiectele
câștigătoare au o valoare mai mică de 500.000 lei
Afișare rezultate
16 februarie 2024