Proiect de 600.000 de euro pentru preșcolarii din Reșița, Vârșeț și Zrenjanin

COPII

Asociația Kreativ Research din Reșița a demarat activitățile în cadrul unui proiect finanțat prin programul de cooperare transfrontalieră România Serbia (Interreg IPA CBC). Proiectul For Unique New Education Design (FunEd 434) este implementat de două instituții de învățământ din Serbia (Institutul de Învățământ Preșcolar din Zrenjanin și Colegiul de Formare a Cadrelor didactice din învățământul preșcolar ”Mihailo Palov” din Vârșeț) și de două organizații non-guvernamentale din România (Asociația Kreativ Research din Reșița și Asociația ”Daria, zâmbet de copil” din Timișoara). Proiectul, cu durata de doi ani (2021-2023), beneficiază de o finanțare totală de 623.000 euro.

Scopul principal al proiectului este crearea unui model educational comun bazat pe metode inovative de predare, adaptarea curriculei din învățământul preșcolar la contextual societății actuale, care să răspundă nevoilor copiilor, părinților și cadrelor didactice având în centrul său starea de sănătate a copiilor și o cât mai bună incluziune a acestora în sistemul de învățământ.

Astfel, la Reșița, Vârșeț și Zrenjanin vor fi înfințate trei centre de cercetare metodologică axate pe învățământul preșcolar, pe șapte arii curriculare. Cel din Reșița va fi format din profesori de învățământ primar și preșcolar, cadre didactice cu experiență, care vor contribui la elaborarea unui nou model curricular pentru fiecare din cele șapte domenii în colaborare cu partenerii proiectului, la crearea unei metodologii de formare profesională pentru viitoarele cadre didactice din învățământul preșcolar și la susținerea de activități didactice practice împreună cu colegii profesori sârbi;

Printre scopurile proiectului se numără și crearea unui model curricular inovativ bazat pe îmbunătățirea metodelor de învățare și de predare, pe tehnici și metodologii care să faciliteze modernizarea, reformarea învățământului preșcolar și primar ca proces social și pedagogic, adaptat la contextul actual (inclusiv la mediul online), De asemenea, va viza evaluarea și modernizarea modului de lucru, curricula, monitorizarea și evaluarea progresului preșcolarilor și elevilor (măsuri de prevenire și combatere a abandonului școlar timpuriu), îmbunătățirea standardelor de lucru pentru cadrele didactice, stabilirea conexiunilor cu mediul social, organizarea și realizarea atelierelor de educație formală și non-formală, folosind cele mai recente rezultate din practica și teoria educației.

De asemenea, vor fi realizate workhopuri comune, cursuri de formare pentru părinți, copii/ studenți și cadrele didactice; schimburi de bune practică între instiuțiile de învățământ din Serbia și România și publicarea rezultatelor cercertărilor efectuate, a modelului curricular și a ghidului de bune practici.

„Considerăm că prin rezultatele obținute în urma derulării acestui proiect, modelul educational creat și implementat în cele două țări partenere va contribui la consolidarea unei rețele educaționale între cadrele didactice și instituțiile de învățământ, dar mai ales se va constitui într-un instrument de valoare pentru furnizarea unor servicii educaționale complete, de calitate și adaptate contextului actual“, a explicat Ileana Rotaru, președintele Asociației Kreativ Research din Reșița

2 2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 − 4 =