Proiectului tehnic aferent REGES-ONLINE este în consultare publică
Proiectul tehnic aferent Reformei Evidenţei şi Monitorizării Relaţiilor de Muncă (REGES-ONLINE), finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a fost pus marţi în consultare publică pe site-ul Inspecţiei Muncii.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă reforma activităților de evidență și monitorizare a relațiilor de muncă și implementarea noului sistem informatic aferent registrului general de evidență a salariaților, care să permită creșterea gradului de digitalizare a instituției și să ofere servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariaților și angajatorilor.
În acest context, Inspecția Muncii informează angajatorii și persoanele fizice interesate cu privire la publicarea, pe site-ul instituției, a anunțului privind punerea în consultare publică a Proiectului tehnic REGES-ONLINE, disponibil aici: https://www.inspectiamuncii.ro/reges.
Propunerile, sugestiile și opiniile pot fi transmise, în format editabil, la adresa de e-mail: dezbatere.publica@inspectiamuncii.ro, până la data de: 03.05.2023.
Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat a declarat că: „Proiectul REGES-ONLINE va oferi servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariați și angajatori și va permite accesul acestora într-un sistem informatic nou, complet on-line și centralizat, cu o securitate informatică sporită, bazat pe tehnologii moderne și care să permită interoperabilitatea tehnică și organizațională. Din punct de vedere informatic, prin realizarea REGES-ONLINE va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor și a relației cu angajatorii sau angajații. Arhitectura sistemului informatic proiectat va răspunde nevoilor beneficiarilor acestuia, atingând toate obiectivele propuse pentru o bună derulare a activităților prezente și viitoare ale Inspecției Muncii, în ceea ce privește relațiile de muncă. Cu respectarea legislației în vigoare, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplicarea, debirocratizarea și digitalizarea, precum și folosirea eficientă a resurselor. Așteptăm observații și propuneri de îmbunătățire a aplicației, plecând de la proiectul tehnic publicat, astfel încât noul REGES-ONLINE să corespundă așteptărilor angajatorilor și celorlalți utilizatori.”