Reprezentanții Aquacaraș vin cu lămuriri în cazul reclamațiilor făcute de abonați în ceea ce privește calitatea apei
Zilele trecute, în mediul online au apărut mai multe informații referitoare la calitatea apei, utilizatorii unei rețele de socializare postând mai multe imagini cu apă tulbure în Reșița și Băile Herculane. Reprezentanții societății Aquacaraș au ținut să vină cu lămuriri, pentru o corectă informare a abonaților.
„La HERCULANE, în urma efectuării de lucrări de curățare a unor porțiuni din rețeaua de distribuție, activitate derulată de personal avizat al AquaCaraș pentru astfel de lucrări apa din rețea și-a schimbat culoarea. Aceasta a fost însă tot timpul potabilă, neprezentând niciun risc pentru populație, lucru dovedit atât de probele făcute în mod constant în laboratorul AquaCaraș SA, cât și prin raportul Direcției de Sănătate Publică, care a făcut verificări prin prelevarea probelor de apă la finalul lunii august“, au explicat reprezentanții Aquacaraș.
În ceea ce privește situația din Reșița, se pare că „din cauza ploilor torențiale de săptămâna trecută, debitul afluenților de apă din Lacul Breazova a crescut semnificativ (500 l/s), situație ce a dus la deversarea apei peste stăvilar. S-a ajuns astfel ca în aval, în Lacul Secu, sursa de apă a orașului, să crească valorile de mangan și fier din apa brută. Respectând procedurile ce se aplică în astfel de situații, angajații Uzinei de Apă din Reșița au modificat procesul de tratare a apei, trecând de la dezinfecția cu dioxid de clor la dezinfecția cu hipoclorit de sodiu. Modificarea compușilor folosiți a dus la schimbarea coloraturii apei din rețea, aceasta având o culoare mai închisă decât de obicei. Este un rezultat normal al procesului de tratare, astfel că potabilitatea apei nu a fost alterată în niciun moment și nu a reprezentat un pericol pentru populație. AquaCaraș supraveghează constant calitatea apei distribuită în rețeaua publică prin procese de verificare în laboratorul specializat și avizat, conform reglementărilor legale“.
Conducerea Societății a mai precizat că abonații sunt rugați ca pentru sesizări sau reclamații să folosească numerele de telefon puse la dispoziție: fix: 0255215643, mobil: 0766341274. Sesizări în scris se pot face și pe platforma online a societății: https://aquacaras.ro/clienti/reclamatii-sesizari/. Toate reclamațiile sunt tratate cu maximă celeritate, în funcție de specificul fiecărei situații.