Reșița se alătură orașelor care integrează societatea civilă și administrația publică locală

Reşiţa de sus

Reșițenii, alături de cei din administrația locală pot lua decizii în ceea ce privește bugetul orașului, asta datorită proiectului de bugetare participativă din Banatul Montan va fi introdusă în cadrul proiectului pilot „PROCIVIS – ImpAsociația Societate Organizată Sustenabil S.O.Slicare civică pentru dezvoltarea locală a Municipiului Resița”, proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Cetățenii municipiului pot depune proiecte cu scopul de a dezvolta Reșița ținând cont de mobilitatea urbană sau amenajarea spațiului public. Proiectele eligibile vor fi supuse votului reșițenilor, urmând să fie implementate de administație. Pot participa la procesul de bugetare participativă toți cetățenii care locuiesc, lucrează sau studiază în Municipiul Reșița și au varsta de minim 14 ani. De asemenea, pot înainta propuneri de proiecte grupurile civice, persoanele juridice precum și organizațiile neguvernamentale.

Anul trecut, 13 reședințe de județ au derulat programe de bugetare participativă. Timișoara este pe primul loc la numărul de proiecte depuse de cetățeni în 2022, mai exact 113, urmează Cluj, cu 87, și Târgu Mureș cu 74. Cele mai puține proiecte au fost depuse în Pitești (6 proiecte), respectiv Tulcea (16 proiecte). Administrația care va finanța cele mai multe proiecte este Suceava (18 proiecte), urmată de Oradea (17 proiecte) și Târgu Mureș și Baia Mare (10 proiecte). Un număr ridicat de proiecte nu reprezintă în mod obligatoriu o calitate ridicată a programului, dar arată o efervescență în jurul acestuia și o implicare crescută a comunității.

Începând cu luna viitoare, în cadrul acestui proiect, la Reșița, va avea loc promovarea etapei de colectare a adeziunilor pentru proiecte la nivel de cartier prin întâlniri auto-organizate de cetățeni, dar și prin întâlniri facilitate de Consiliul Bugetării Participative și depunerea propunerilor pe platforma online și la sediul Primăriei, pentru cetățenii care au nevoie de asistență.

3 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 + 2 =