Şase treceri de cale ferată din Caraş-Severin au fost modernizate

cale ferata

Proiectul de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată, derulat de Vesta Investment, a început zilele trecute și în județul Caraș-Severin, fiind montată semnalizarea pentru restricții de circulație și pe DN 58B, la Măureni și Berzovia.

S-au montat stâlpi de iluminat cu încărcare solară, indicatoare şi console. Echipa antreprenorului se va afla săptămâna aceasta pe DN 6, pe sectorul Timișoara – Sânnicolau Mare, pentru același tip de lucrări. În etapa a doua, la trecerile peste calea ferată se vor monta stâlpii pentru delimitarea sensurilor de circulație, semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier), precum şi marcaj tip covor antiderapant.

Reamintim că în luna februarie a acestui an a avut loc lansarea proiectului CNAIR, în calitate de beneficiar, şi operatorul economic Vesta Investment SRL, „Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată”. Acesta este finanțat din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, şi are ca scop creșterea siguranței rutiere prin amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată până la sfârșitul anului 2021. Valoarea totală a contractului este de 34.324.881,41 lei și are ca durată de implementare 24 de luni.

„Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată. Pe raza Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timișoara, vor fi amenajate în acest proiect 55 de treceri la nivel cu calea ferată, repartizate astfel: SDN Arad – 11, SDN Caransebeș – 6, SDN Deva – 8, SDN Orșova – 5, SDN Timișoara – 25”, ne-a informat Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara.

Mai exact în Caraş-Severin este vorba despre DN 58 – Anina; DN 58 B în punctele Bocșa, Berzovia şi Măureni, iar pe DN 68 – Iaz, şi între Voislova şi Vama Marga.

Soluţiile tehnice prevăzute în proiect constau în montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație, semnalizare rutieră orizontală cu caracteristici superioare (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier), marcaj tip covor antiderapant (realizat pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator).

5 1